FAQ – Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op je vraag tussen de onderstaande categorieën. Klik op de juiste categorie om de veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden te lezen.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Klik dan op “stel een vraag” en stuur ons een bericht.

Het type nummer van mijn scheerapparaat staat er niet bij, wat nu?

Als het type nummer van uw scheerapparaat er niet tussen staat dan hebben wij helaas geen passende scheerkop voor u, sorry.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Nee, dit is niet nodig. Het kan wel en is handig als je later nog eens een bestelling wilt plaatsen, dan hoef je niet alle gegevens opnieuw in te vullen.

Wat gebeurt er met de adres gegevens van klanten?

Wij gebruiken je adres alleen om de bestelling te kunnen versturen. De gehele webshop wordt beveiligd weergegeven (dit zie je aan de https verbinding en het slotje op de url balk).

Hoe weet ik of een scheerkop op voorraad is?

Dit wordt aangegeven boven de bestelknop.

Als een scheerkop niet te bestellen is, betekend dat dat deze niet op voorraad is. Dus als u een scheerkop in uw bestelmandje kunt stoppen dan is deze gewoon leverbaar.

Kan ik ook voor iemand anders bestellen?

Ja zeker, bij het invullen van het afleveradres is het mogelijk om een ander afleveradres in te vullen.

Waarmee kan ik betalen?

Wij bieden twee opties:

  1. Vooraf overmaken
  2. iDAEL of Credit Card (dit gaat via onze bank MultiSafepay

Wanneer ontvang ik een factuur?

Zodra wij de order gaan inpakken en de status verhogen naar voltooid wordt de factuur als PDF document via de email verstuurd.

Wat gebeurd er met mijn credit card gegevens als ik die invul?

Deze worden alleen bij onze bank gecheckt, feitelijk slaan wij geen credit card of betaal gegevens van een klant op. Doordat bij het betaal proces je van de webshop door wordt gelinkt naar de bank zien wij hier niets van. Wij krijgen enkel een signaal van de bank of de betaling wel of niet is geslaagd.

Heel veilig dus.

Kan ik ook achteraf betalen?

Nee, helaas nog niet. Zodra onze bank achteraf betalen of rembours mogelijk maakt gaan wij dat wellicht ook aanbieden.

Kan ik ook onder rembours bestellen?

Nee, dit is niet mogelijk, de kosten voor de rembours handeling zijn dus danig hoog dat dit niet interessant is (er zou dan 17,50 euro extra in rekening worden gebracht).

Kan ik ook met PayPal betalen?

Nee, dit ondersteunen we niet, sorry.

Tijdens het betalen ging er iets mis, wat nu?

Heel af en toe kan er een storing op het internet zijn en kan het voorkomen dat het lijkt of de betaling niet gelukt is terwijl deze wel wordt afgeschreven van je rekening.

Geen nood, wij checken handmatig op de bank of de betaling geslaagd is waardoor we ook bij een betaalde order tijdens een storing gewoon gaan leveren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, dit is niet mogelijk gezien onze magazijn zich op een andere locatie bevindt.

Moet ik thuis blijven voor mijn bestelling?

Nee, dit is niet nodig, de scheerkoppen passen in een gewone envelop die door uw brievenbus past.

Levertijden, wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Nadat uw betaling ontvangen is gaan wij zo spoedig mogelijk leveren. In 90% van de gevallen checken wij ’s avonds de betalingen, en pakken wij uw bestelling in. Die zelfde avond brengen wij uw bestelling naar de (gewone) brievenbus. Zoals op de brievenbus staat zal er ook geleverd worden. Voorbeeld, u besteld en betaald op dinsdag middag, dan checken wij ’s avonds de betaling, is deze binnen dan gaan wij uw bestelling inpakken en naar de brievenbus brengen. De brievenbus wordt op woensdag geleegd. De werkdag daarna, donderdag, ontvangt u uw bestelling.

Uitzondering op levertijd is rond de feestdagen (vanaf half november tot eerste week januari) dan heeft PostNL het zo druk dat het in sommige gevallen wel 2 weken kan duren (dit gebeurt met 1 op de 100 bestellingen hebben wij afgelopen 10 jaar ervaren).

Levertijden, wanneer kan ik mijn bestelling buiten Nederland verwachten?

Bestellingen buiten Nederland duren iets langer. In de afgelopen jaren heb ik de ervaring dat dat tussen de 5 en 10 werkdagen duurt. Heb dus even geduld nadat wij je een mailtje hebben verstuurd dat de bestelling onderweg is.

Kan ik mijn bestelling onder rembours ontvangen?

Nee, helaas nog niet. Zodra onze bank achteraf betalen of rembours mogelijk maakt gaan wij dat wellicht ook aanbieden.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd adres heb opgegeven?

Zorg er zelf goed voor dat het adres met het huisnummer en de juiste postcode goed is ingevuld. Mocht je na het plaatsen van een bestelling zien dat je een typefout hebt gemaakt, neem dan direct contact met ons op.

Zodra de order is verstuurd kunnen wij niets meer doen aan de bestelling (bestellingen komen namelijk niet meer terug bij ons en wij kunnen niet weten wat het juiste adres / huisnummer / postcode is). Heb je een verkeerd adres op gegeven dan is dat voor eigen risico.

Hoe lang bestaan jullie al?

Wij zijn gestart in 2005 en hebben al meer dan 120.000 klanten mogen leveren, lees ook sinds 2005 een erkende webshop.

Inloggen lukt niet, hoe kan dat?

Wij hebben onze webshop op 1-7-2016 op een nieuw platform gezet, hierbij was het niet mogelijk om inlog accounts van onze klanten mee te migreren. Heb je een inlog account van voor 1-7-2016 en wil je weer kunnen inloggen dan adviseren wij je om een nieuw account aan te maken, klik dan op mijn account

Hoe lang gaat een scheerkop mee?

Gemiddeld leggen de mesjes van een scheerapparaat jaarlijks bijna vijftig keer de afstand naar de Mount Everest af. Het is logisch dat zelfs het beste materiaal hierdoor slijt. Het advies van Philips is om de scheerkoppen na één jaar te vervangen. Houd zelf dus na een jaar in de gaten of vervanging nodig is. Het kan ook zijn dat je pas na twee tot drie jaar nieuwe scheerkoppen nodig hebt, omdat je het scheerapparaat niet zo intensief gebruikt. Philips geeft aan dat scheerkoppen meestal niet langer dan twee jaar meegaan. Dan verdwijnt het beschermingslamel en worden de mesjes bot.

Meer weten, lees ook ons blog artikel hoe lang gaat een scheerkop mee?

Hoe kan ik in contact komen?

Heb je een vraag? De snelste weg naar het antwoord is door contact met ons op te nemen via hat contactformulier. Bellen zou ook kunnen, maar lukt in 97% van de gevallen niet, reden is dat ik deze webshop naast mijn fulltime baan run en niet in de gelegenheid ben om je telefonisch te woord te staan.

Krijg na bestellen ook nieuwsbrieven?

Nee, wij sturen vanaf 2016 geen nieuwsbrieven meer. Je email adres zal alleen gebruikt worden om je op de hoogte te houden van je bestelling verder niet.

Ruilen en retour

Onze scheerkoppen kunnen na aanschaf niet geruild worden, de reden is dat dit hygiene producten zijn. Jij zou het toch ook niet prettig vinden als je een open geknipte verpakking ontvangt met alle kans op infectie doordat het product niet meer schoon is?

Retour sturen kan wel als de verpakking ongeopend is (de blister en verpakking moet dus heel zijn), neem vooraf even contact met ons op.

Wat zijn de kosten voor het retour sturen?

Mocht u na overleg met ons een product (die niet uitgepakt is) terug mogen sturen, dan zijn de porto kosten voor uw eigen rekening.

Zijn er ook klanten beoordelingen van Scheerkoppen.nl?

Ja zeker, wij hebben deze in het verleden wel aan klanten gevraagd, lees er hier meer over: scheerkoppen.nl review

Wat is de garantie termijn op de scheerkoppen?

Alle scheerkoppen zijn uitgesloten van garantie.

Scheerkoppen.nl
Skagerrak 8A
9723JR Groningen

KvK: 53494202
..

""
1
Je naamvoor en achternaam
no-icon
Onderwerpkort en bondig
no-icon
Je vraagof iets anders
0 / 500
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right